26 februari

Ansiktet har blivit rent från mask med smink, jobbkläderna bytits ut mot för stor hoodie, lägeneten får bli upplyst av ljus, lyssnar på väldigt gammal nattmusik och jag får lite alkoholhalt i mig.

Nattmusik som bara är relaterad till mig själv, mina nätter som blev till morgonar våren 2010.
Då på en annan gata men vid samma köksbord med utsikt över min nyknoppiga syrén.
Längtar till när mina nätter hinner börja gry till morgon innan jag kryper ner i sängen.

Live n' Jive kom fort och arbetades av fortare än andra år känns det som. Fick inte bli så slutkörd som jag ville men det efterlängtade dimmiga i huvudet och den sociala utpumpningen infann sig efter fler timmar i baren än vanligt. Det kan var så att man höjer sin egen nivå.

Puss på den här dagen.


Det tar ett tag för mig
jag kanske glömmer hur man gör
sist var himlen vit som papper
ovanför

Men jag har slutat säga nej
nu ska jag göra vad jag kan
jag ska riva mina murar
tills vi ser varann








Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0