11 april

Trafikljuset slog om till grönt och istället för att svänga vänster så styrde bilen sig själv rakt fram. Rakt fram, vänster, rakt fram, höger, vänster, rakt fram, höger rakt fram -Nävertorpsgatan 14.
 Som så många nätter från förr. Det var ett misstag, tårarna kom.

Samtidigt kom smset: Behöver du mig säg till.
Samtidigt kom låten:

Du säger att du är stark
Att du har vart igenom det här förut
Du kommer fortsätta
Det finns inte mycket mer att säga nu

Tårarna var för att det var mitt. Det var mitt ändå in i hjärtat. En känsla som är svår att förklara, svår att förstå om du inte har sjutton år lycklig barndom och tre vuxna år i ett hus som kan vagga ens inre till ett fullkomligt lugn.



Det gör inget, imorgon är allt bra igen.
Ibland behöver man bara få lite ont av det som varit. För att uppskatta vad som varit och uppskatta vad man har nu. Mitt i förvirring finns insikt. Inte total men en gnutta åtminstonde.

Puss och snart god natt.


Kommentarer
Postat av: Cicci

Stor kram till dig

2012-04-11 @ 07:17:56

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0