8 juli

Dessa sommardagar, lika ljuva som den Shakespeare talar om i sin berömda sonett.. Jag njuter i fulla drag.
Jag njuter av solen som bländar en sådant att man inte ser någonting när ögonen väl möter skuggan. Att man får sträcka ut sina bruna sommararmar för att känna sin väg fram i blindo.
Jag njuter av att man aldrig riktigt vet vad som väntar bakom hörnet, det vill säga inom de närmsta timmarna.
Jag njuter av att lyssna på musik som helt enkelt passar bättre under årets sommardagar. Sådan musik som inte är riktigt fullbordad de dagar då klänningen och sandalerna är för kalla för att bära och man skottar snö istället för att klippa gräset.
Alla människor strosar runt i sakta mak med det där belåtna, nöjda leendet som solen på något lustigt vis framkallar. Det där leendet som, helt enkelt, smittar av sig.




Ikväll ska jag njuta av mitt rosé, mina vänners skratt och ev. ha på mig min lite för korta klänning.
Struntar i saker som borde ta upp tid och tankar och är i nuet. Min påhittade frihet.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0