Chocolat for lovers

Vi är på väg mot en ny dag med vingar av guld.


Mycket ord, dåliga formuleringar, många tankar pockar på uppmärksamhet men jag orkar helt enkelt inte just nu. Lägger dem på den berömda hyllan så länge. För just nu så finns inga lösningar, inga lösningar som på natten verkar förnuftig i dagsljus. Varför är det så att mycket som verkar självklart om natten inte alls har samma effekt i hjärnbalken på dagtid?

Min dag just idag eller snarare igår har betytt fart och fläkt. Uppe med halv 9 tuppen för besök på vårdcentralen sedan ut i kylan med S och alla hundar. Sedan sedvanliga kaffet med sedvanligt skvaller och skratt. Att vi efter kaffekick bestämde oss för att leka sälar i simbassängen längd hit och längd dit var väldigt skönt. Så jag, Sandra och Flisan sälade runt tills bubbel och hårinpackning i bastu lockade mer. Att säla runt låter säkert i mångas öron som simpelt men tro mig vi blev trötta, riktigt trötta. Inte sista gången ska jag säga, varva det med gym tror jag blir finemang. (pepptalk till mig och min motivation). Min kropp återhämtade sig så småningom och det var dags för kotknäckning/massage av Tina innan jobb 17-01.

Imorgon/Idag är det en ny dag med nya tag med träning, jobb, möten, skvaller etc. etc.
Mitt liv får vara inrutat tills jag är där jag vill vara. Det som gör mig irriterad är att disciplinen på mig själv den här veckan gett 0 resultat där jag vill ha snabba glädje besked. Att vara vän med tålamodet är jag inte bra på.

Chocolat for lovers ligger i sängen och väntar på mig så bäst att kryp ner så ögonen blir trötta fort eftersom klockan ringer för tidigt imorgon/idag. Det som är lovande är att boken är på engelska så bara det kanske gör susen...

puss.




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0