12:35

Han ålar sig fram, upp och ner i soffan, pussar hela mitt ansikte, ser på mig med sina sammetsögon och har hela tiden ett fast grepp runt min arm. Det är min Allan det.

 Hon ser på mig med frågande ögon när jag står inne i hallen och tjatar på henne att gå ut och kissa. De frågande ögonen byts så småningom till ett tjurskalligt -Är du seriös!? När hon inser att det regnar. Vi kompromissar så hon går ner på nedersta trappsteget och vänder och går tillbaka in igen och lägger sig i soffan. Innan så ger hon mig en blöt puss som - Förlåt mamma men du är ju knäpp. Det är min Alice det.



Jag är den som från och med nu ska peppa, tagga och vara så in i helveta ambitiös. För nu räknar jag mig som frisk och nu jävlar ska här svettas och detoxas. För 27:e novmeber vankas det tjejfest och jag bara ska vara nere i omfång och viktmässigt då. Börjar "morgonen" med gröt och kaffe...


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0