03:26

Egentligen beter man sig som en idiot när man beger sig ut på promenad och kastrullhäxkaffe mitt inatten.
Alla andra Svenssons ligger uppbenbarligen och sover sin törnrosesömn medan personer som jag och Flis irrar omkring. Hon mer än jag, jag kortare tid men på större yta. Det är förbannat lönlöst att försöka sova när ögonlocken vägrar bli tunga. Det är inte så mycket att göra åt dygnsrytmen, den är som den är när man jobbar som jag gör. Mig rör det inte i ryggen, vad klockan är spelar inte så stor roll.

Att vissa sen verkar tycka att jag är dum i huvudet när jag ibland lever min dag på natten slår jag bara bort för skulle de gå ett par veckor i mina skor så skulle de nog förstå.
Att jobba ett dagpass i veckan och resten kväll vecka ut och vecka in sätter sina rutiner, att det även blivit måånga lördagar bakom och framför mig gör min rytm ännu mer nattlig. Skulle inte alls uppskatta må-fre ledig varje lör-sö, vad skulle man göra vareviga helg? Nu är mina lediga lördagar heliga och innebär alltid roligt, annars skulle de ju bara samlas på hög och tillsist bli dammiga och tråkiga.
Att det nu känns i hela kroppen att jag behöver ha en ledig lördag sticker jag inte under stol med men den 27/11 är det dags och det är faktiskt inte alls långt kvar nu :) wie.
Tänkte och tänkte på när jag hade det sist och blev förvånad över att det känns som att 11/9 och 2/10 var rätt nyligen...



Nej nu ska jag nog försöka sova.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0