Söndagkväll.

Nu är städartiklerna inhandlade så nu finns det nästan inga ursäkter. Förutom då att jag är mätt och trött, ser det som en dålig ursäkt så bäst att börja höja volymen och sätta igång. Kanske blir jag då mer tillfreds och kanske kan somna denna söndag utan att snurra runt 100 varv i sängen. Sömnen är inte den som kommer som ett brev på posten på söndagskvällar.  Viss skillnad att försöka somna vid midnatt när man dygnet innan krypit till kojs 06.

Funderingarna kring födelsedagsbarnet Sofias uppdatering på sin blogg är att facebook är bra för viss information. Infomation kring folks födelsedagar som man inte står så nära, information om folks privatliv i största allmänhet, vilka som hookat upp under helgen och de som har fylleångest etc etc.  Facebook är mitt tidsfördriv mest om natten då min hjärna behöver stängas av och ladda batterierna för nästkommande vecka, och som väntan efter trötta ögon.

Sista raderna här för dagen tillägnar jag Sofia Lundén som fyller 22 år idag.
Förvånad över att det känns som rätt så nyligen som vi två strejkade från Ing-Maries mattelektioner och låste in oss på toaletterna på nyhemsskolan och ändå mer nyligen som Sofia liten var full och trött och strejkade på en gräsmtta från djulö in till staden. Att det s.k. strejkandet berodde på häxblandning a la allt möjligt är väl mest en petitess. Om jag inte missminner så kan det t.om. ha varit den dagen vi ihärdigt försökte öppna en proffs hårsprejflaska för att gömma den härliga blandningen. Grattis till dig min käre bundsförvant!




Kommentarer
Postat av: sfia

Åh vad fin du är! Tack som fasen för den där texten, det drog utav bara tusan i smilbanden. Det kan mycket väl ha varit då vi försökte punktera sprayflaskan, men det slutade väl med att du sprang ned med den till vägslutet för att kasta bort den av rädsla för att den skulle explodera? Hahaha, det var tider det. Men favoriten var nog ändå när vi pulade ned rödvin i plastpåsar mot dina skinkor under dina vita jeans på McDonalds. Ja herregud du, Tinan! Hur vi lyckades bli såhär pass vuxna är ett mysterium.

2010-11-22 @ 11:47:00
URL: http://slunden.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0