Scout-Holiday



I skogen och andas frisk luft och ser förtvivlat att luften ut från lungorna antar skepnad i och med att temperaturen sjunker, nu visar celsius - 4.3. Vad hände med lata sommardagar?
Är inte redo att möta frost på bilruta, paniken från dusch in i handduk, förfrusna tår efter långa promenader, irritationen över att jag inte får fjutt i kakelugnen.
Samtidigt som raderna plitades ner så kände jag ändå att det jag för två sekunder sedan bävade för känns rätt okej och kanske till och med lite mysigt. Förutom då paniken in i handduken, jag avskyr det.

För kvällar framför kakelugnen ihopkrupen i soffan låter ju inte helt fel, ska bara få in snitsen med att just tända den...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0