Nu kan du få mig så lätt - H.H

Egentligen så finns det en undermening i allt, i allt som sägs och i allt som skrivs. Det är folks arbete omkring att tolka och analysera sönder det till endast mikropartikler av det forna finns kvar. Allra helst vi tjejer är extra bra på den sortens arbete, sedan om det blir så nära sanningen som möjligt är inte alltid troligt.

Just nu är jag en sådan, en sådan som analyserar, tolkar och funderar på det mesta från himmel till jord. Kommer inte fram till ett endaste dugg, inte ett endaste beslut. Troligtvis så kommer framtiden visa vägen...
Håkan är en bra kille att lyssna på när huvudet är fullt med tankar, en behaglig sinnesstämning sprider sig i kroppen. Jag föddes till en tänkade människa, vissa stunder skulle det vara skönt att vara en av de andra. En av de andra som bara kör på utan att just tänka. Ibland verkar det vara en bra lösning, varför ska man egentligen behöva gå runt och fnula på saker man inte kan göra något åt. Samtidigt som jag med häpnad vissa gånger står bredvid och tänker tvärtom, hur kan man bara köra på utan att tänka på vad konsekenserna kan bli. Överlag så är undertonen i detta inlägg kärleksfullt men alla får tolka bäst de vill..


Kommentarer
Postat av: Sabina

hej tina. Jag må säga att vi är rätt lika du och jag.

Ungefär så som du tänker, fungerar mitt inre. Jag överanalyzerar, tänker, oroar mig, hoppas, gör allt som bara egentligen är jobbigt för ens inre. Men oftast är det så att är man en tänkande människa, eller en oros människa / det beror på hur man tänker, så har man oftast alltid en tankebana kring det man gör och vill göra.



Jag vill med kunna bara släppa allt och köra på.

Men antagligen skulle livet vara fullt med beslut som man ångrar och sedan får oroa sig över i framtiden.

Så fortsätt tänk du.

Det gör vi kloka kvinnor.



kram sabina

2010-05-12 @ 09:16:01
URL: http://teoteoteo.blogg.se/
Postat av: Bellan

Ta en dag i taget! Tro på ödet...Hela livet är igentligen magiskt. liksom Bara fråga, Varför finns man?

kör bara kör och skaka av sig tror jag är bäst.

För INGEN kommer ifrån de här livet levande :)

2010-05-12 @ 09:43:57

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0