Sinnesfrid

Ögonen vill bara sluta sig igen, igen och igen. Kanske är det jag och solen som inte riktigt orkar skina idag.
Har legat i sängen ett par timmar och vaknat och somnat. Vaknat när solen letat sig fram eller en fågel kvittrat extra högt för sedan somnat om när vinden tagit tag i spetsgardinerna och fläktat sådär skönt som det bara kan göra på sommaren kanske i just ett par spetsgardiner.


Gårdagen bjöd på många goda ting bla. jordgubbstårta som jag och Micke ordnade för att ta med till de gamla arbetskamraterna ute i Fiskeboda, mammamys ute i skogen och Linda mys på statt sedan med god mat och gott vin, slutligen blev det Harrys med Eas och smurfen. Alla ting resulterade i en glad och nöjd Tina som somnade med ett leende på läpparna. Morgonpussen stod Allan och M för och snarkningarna Alice, min nattliga gäst Bella pallrade sig så småningom upp och gjorde min frukost.








Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0