Happy new year

Alldeles själv så lyckads jag tända den förbaskade kakelugnen, att det sedan tog sin tid och att jag fick använda sjukt mycket tändvätska spelar väl ingen roll..?
Ska snart bege mig ut på promenix, egentligen skulle man ha full overall mundering nu när man går ut, det är ju SVIN kallt! Men vi fick en riktig vinter och det är ju alldelses underbart.

Gårdagen var väldigt roligt, faktiskt rätt skönt att ta det lugnt, alla andra år har det laddats upp med stress,fest och fylleslag. Huset är i ett betydligt trevligare skick idag än förra året. Vi släktingar samlades och åt god mat och drack öl/vin i alla dess former. 12 slaget firade de andra ute i snön och puffade raketer och jag höll mig inne med hundarna. Kira var rädd men Alice var chill som en filbunke (inte riktigt men jag har varit med om värre, mycket värre!). Faktiskt så var Alice och jag till och med ute och kikade på fyrverkerierna en liten stund och hon uppförde sig exemplariskt min lilla bebis. Det är ju fruktansvärt bra träning för hundar, bara man gör det på rätt sätt. Kan hon vänja sig från tidig ålder att dunder och brak är = godis är det ju kanon! Lilla Becca visste ju knappt vart hon skulle ta vägen vid nyår, hade hon varit i livet i år hade jag åkt och gömt mig någonstans med henne så hon sluppit allt. Tyvärr så upplever de flesta hundar  nyår som något hemsk skräckinjagande än något positivt och egentligen så är jag emot fyrverkerier pga. detta.

Men nu så laddar jag järnet för ett toppen 2010 och hoppas, hoppas att det blir ett bra år med massa trevliga upplevelser!



Mästerforografen Mattias, han blev så stolt så♥


Kommentarer
Postat av: Madelene

riktigt cool bild.

2010-01-02 @ 02:25:30
URL: http://madelenenornberg.blogg.see

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0