upp och ner

Uppe med den såkallade tuppen, eller en morgontrött tupp i så fall men ögonen slocknade inte förrän 03 och natten igenom snurrade jag runt i drömmar, täcken, tankar och hundar. Alice och Allan var mammagrisar och jag tyckte självklart att det var okej att Alice låg raklång över mina ben och Allan med nosen intryckt i mitt öra.
Någon gång ibland är det ju okej..?

Nu puttrar kaffebryggaren febrilt på medan jag otåligt slänger onda ögat till den titt som tätt för att den inte är snabbare. Ska strax iväg till jobbet en sväng och förbereda för ett par förhoppningsvis lyckligaste dag tillsammans, nämligen deras bröllopsfest som går av stapeln imorgon. Mina bröllop som jag hitills jobbat på har alltid varit så härliga, folk är peppade till max och kärleken är stor. Visst blir man allt lite avundsjuk men förhoppningsvis så är det väl min tur någon gång.
 Det härliga med livet är att man vet inte vad som kommer hända eller när, hela livet kan vändas upp och ner på en sekund på gott och ont. För tillfället så har mina upp och ner sekunder mest varit som hårda knytnävlsag i mellangärdet men en dag så kanske sekunden blir som en varm omfamning av hjärtat. Den som väntar får se...

Puss


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0