Pluttan...

http://www.ada-hundar.org/

"Yuca har en traumatisk bakgrund. Hon sågs irra runt på gatorna under flera dagar och en vän ringde och varskodde mig så att jag kunde hämta hunden. Jag tog henne till vår veterinär. Tiken hade då hemska sår på båda öronen - de var avklippa med sax eller möjligen avkarvade med kniv. Hennes svans var också avkapad och en hörntand var av.
Runt halsen hade Yuca ett tunt band hårt knutet som trängt in i skinnet. Troligen hade ägaren försökt hänga henne ( ett vanligt sätt i Spanien för att göra sig av med sin "odugliga" hund) men antagligen hade hon lyckats kränga sig loss och fly.
I början var hon mycket rädd för människor och särskilt för män men detta har släppt mycket. Nu när vi är nära henne lägger hon sig på rygg och visar magen, visserligen ett undergivenhetstecken men hon springer inte undan längre. Hon älskar nu att bli klappad och få uppmärksamhet. Steg för steg har Yuca fått förtroende för människor, mycket tack vare vår hundmassör Lidia.

Yuca fungerar utmärkt ihop med andra hundar. Hon är vänligt mot allt och alla. Hon är lite kul när hon ska dricka vatten, hon ställer sig i hinken med frambenen. Yuca gillar att simma också. Jag älskar henne så mycket, hon har haft det så hemskt och behöver verkligen komma till en familj som har mycket kärlek att ge. "














Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0