22.09.2010

Dagen började inte bra och verkar sluta därefter. Vissa glimtar fångar jag varje dag men idag blev skörden relativt dålig. Vissa dagar är varma rakt igenom utan speciella anledningar och vissa obefogat grådassiga.
Skulle kunna kräkas över mig själv och mitt ofantligt dåliga humör just nu och över många andra som förtjänar både en och två skopor ovett med. Oftast så är mina dagar sedda från den positiva sidan och jag blundar för bitterfittor som försöker dra ner andra i sitt fördärv men idag är jag just en av dem. Härlig insikt!
Just nu är jag både ful, tjock, otrevlig, sur, ledsen, besviken, pessimistisk, arg.

Plattform för lycka.— Man behöver bli sedd och bekräftad. Men kravlöst. Bara för den man är.

Det måste inte vara något märkvärdigt. En blick, en klapp på axeln eller några positiva ord räcker länge. Ett samtal till en sjuk vän, en slant till en tiggare, en utsträckt hand vid behov. Det är sådant vi alla, oavsett inkomst, oavsett stressnivå, oavsett samhällsposition, oavsett yrke och oavsett ålder kan bjuda på. Varje dag.

Så gallan är ute i det fria så nu ska jag snart lägga huvudet på kudden och ladda för en ny morgondag med nya möjligheter!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0