Stay Polite

Min eftermiddag bjöd på teambilding på Statt och efter mycket knepande, knåpande så vann vårat lag. Skratten flödade och i mitt nuvarande sinnestillstånd (läs lite bakis och trött) så har jag rätt lätt till skratt. Roligt hade jag i alla fall!

Beslutet är taget, mitt hårsvall blir till en lång page när denna omgång löshår gjort sitt. Jag ska rädda det som kan räddas kan av mitt slitna, massakerade hår. Att blondera om och om igen + lite ohälsosam bantning + 5 månaders löshår gjorde sitt så småningom. Så mycket pengar som jag lagt ner de sista månaderna på mitt hår är sjukt, men inget jag ångrar. Klickade hem schampo och balsam för 800:- härom veckan så nu ska det banne mig kureras!
Kanske är det page och brunt hår som ska krävas för att folk ska börja ta en på allvar för nu börjar det seriöst störa mig. Bara för att jag är blond och har långt hår, tycker om att sminka mig etc. så betyder inte det att jag på något sätt är blåst eller inte förtjänar samma respekt som andra.


Kommentarer
Postat av: Sfia

You tell'em girlfriend!

2010-10-04 @ 09:29:19
URL: http://slunden.blogg.se/
Postat av: sandra fredriksson

Hejja Tina! :D Vilken häftig blogg! Joo, jag har också märkt att folk har svårt att visa respekt när man är blond, människor är så himla fördomsfulla, men egentligen är det bara dom som förlorar på det ju =)

2010-10-04 @ 14:20:46
URL: http://thedaydream.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0