Workin´ girl

Idag är jag bitter, bitter på att gästerna som skulle komma och äta 17:00 ändrade hastigt och lustigt (?) till 19:00 istället. Får jag även markera att de var två stycken vi hade öppet för ikväll. Även bitter för att det här var den enda dagen som jag skulle kunna sluta hyfsat tidigt och skulle jobba en normal lång dag = 8,5h. Detta är en 70h vecka av jobb och just nu har jag avverkat 32 av dem. Sedan för att ha lite extra roligt så kör jag 8 h till jobbet, alltså så är jag borta från mitt sociala umgänge ca 80 h den här veckan. Vissa dagar så skulle jag kunna ge mycket för att ha ett 7-16 jobb, idag är en sådan i hög grad. Påpekar dock att jag frivilligt valt detta yrke för att jag gillar det, jag trivs de flesta dagar men ibland så får man faktiskt lufta sig och tycka att det är piss.


Som sagt så var/är jag bitter idag.

Kommentarer
Postat av: Madelene

Bitter är vi alla ibland. Jag har oxå en sån dag idag =/

2009-04-23 @ 23:16:24
URL: http://madelenenornberg.blogg.se/
Postat av: Karlsson

Har du hört talas om 40 timmars arbetsvecka någon gång..? Något väldigt lyxigt som verkar vara förunnat dem som skaffat ett "vanligt" jobb ;D En annan skulle ge vad som helst för lite jobb just nu faktiskt, dag efter dag bara går utan att jag har minsta lilla piss att göra. Men jag laddar om inför morgondag och hoppas att de behöver mig då! PUSS

2009-04-24 @ 01:11:29
Postat av: sfia

du får vara bitter! men du ska veta att du är jävligt duktig, hade dött för tiotusen år sedan om jag var i din sits. akta bara så att du inte förintar dig själv.

2009-04-25 @ 09:20:31
URL: http://slunden.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0