Natten då årets första snö kom till staden...

Årets första snö är här, de små flingorna dalar ner till marken och lägger sig som ett vitt otroligt tunt täcke på marken. Konstigt nog så känns det inte som så länge sen den försvann. Konstigt men ändå förståligt med tanke på hur lång föregående vinter var. Vi får se hur länge dessa små flingor får vara kvar för känns lite för tidigt med vinter än, jag har ju just börjar förlika mig med att hösten är är. Kanske tar dock inte vädergudarna någon notis om mina små rosa luddiga åsikter den som väntar får se...

Jag har fått en deadline. Jag får leva i min rosa bubbla tills jag är 25 år sedan så ska ALLT rosa ligga på hyllan. Har svårt att förlika mig med tanken men det är ju än dock 2 ½ år kvar, kanske flyr det sin kos självmant.
Färgen rosa är lite barnslig men känns varmt och gästvänligt. Ingen är för gammal för att bejaka sitt barnasinne sådetså.

Kan helt ärligt säga och stå fullt ut för att jag hatar (!) tråkiga, torra, lata/slöa, negativa och bittra människor. De drar ner så många fina människor när de sätter igång och förpestar sin och många andras vardag. Givetvis så har alla dåliga dagar, jag själv hade t.ex. en ikväll men man kan faktiskt ändå försöka att göra det bästa av situationen.  Det finns så många andra som har det värre men ändå har en positiv livssyn, beundransvärt.

Nerbäddadmed datorn i knät och jag ska ta mig för att titta på kvällens lyxfällan och skratta åt den härligt korkade bruden.

Puss







Min fina bebis ♥

Kommentarer
Postat av: Sfia

Jag tror att alla människor är bittra av en anledning, de har formats så. Men jag håller med dig tillfullo och anser att de har ett ansvar att göra det bästa av sitt liv och sin situation, för sig själv men också för sin omgivning. Ha en bra dag, pärla!

2010-10-22 @ 09:13:26
URL: http://slunden.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0