21 december

Vill inte ha mer som tränger och gnager på innanför pannbenet. Om jag ska vara ärlig var det ett tag sen allt var glasklart och harmoniskt. Finner stunder bland mina funderingar som är tillfredsställande men jag skulle behöva fler känner jag.
Huh hörde av sig idag (!) kors i taket efter månader av tystnad och har eventuellt hittat någon som är intresserad av Allan.
Intresserad av min bebis. Vad ska jag göra, hur ska jag resonera, vad ska jag känna..? Som sagt detta lägger vi till på berget av funderingar och huvudbry

Allan har ju sina brister men vem är jag att dömma ut honom innan jag gett honom chansen till förbättring. Jag skäms över att jag inte gett 120% på krabaten. Om man jämför honom nu med hur han var 21 april när han kom till oss så har det ju skett en makalös förbättring. Rädd för nästan allt och alla, livet för honom då var en skräckslagen plats och jag vill inte veta vad han fått utstå innan min lilla prins. Det lilla jag vet är förjävligt och får mig att vilja spy galla på de som gjort så mot honom.
Det gör ont i hjärtat på mig när jag vet hur männsikor kan behandla djur så illa.
Folk får tycka att jag brinner för "fel" saker och att jag är känslig men helt ärligt så skiter jag fullständigt i det.
Finns nog inget som jag kan bli så upprörd över som sånt här.

Det och folks jävla åsikter om "kamphundar", inkompetenta idioter är vad det är. Klart att alla raser har sina olika användningsområden och är genetiskt olika. Inte fan kan man begära att en bruksras/vakthund ska bete sig likadant som en sällskapshund. De är ju för fan avlade för olika ändamål!
Se
n får man väl se till att människor som ser dessa underbara raser som en jävla kukförlängare inte får ha sina "kamphundar".



Kommentarer
Postat av: Sfia

Oh gud vilken hemsk sits, vännen. Han är bra fin och go den där Allan! :(

2010-12-22 @ 11:44:26
URL: http://slunden.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0