Utställning

Ras: Rottweiler
Klass: 6-9
Katalognr: 215
 2009.05.16

Välutveclad valp m. välskuret huvud. Bred skalle, skulle önska ett kraftigare nosparti.
Bra hals, något framskjuten skuldra. Tillräckl. förbröst och bröstdjup. Bra rygg och länd.
Ngt kort kors. Tillräckligt vinkl. bak. Rör sig väl från sidan dock en ngt uppdragen buklinje och ländparti.
Rör sig brett bak och ngt löst och luftigt framifrån.
Bra färg och tantecken

-
En bra dag med tanke på att lilla-snuttan fick vänta nästan 4,5h innan vi fick gå in och ställa. Varmt väder och mitt fel att jag inte tänkt på att köpa en liten kojja så hon fick krypa undan och vara ifred från nya intryck. Den uppdragna buklinjen växer bort och nästa gång ska jag se till att springandet blir snyggare = kojja, vila, svalt. Vilken liten bebis orkar vara på topp hela tiden? Oavsett så är jag hur stolt som helst över mitt knyte, hon är en riktig liten fegis men idag var hon inte rädd en endaste gång :) Huvudsaken för mig är att hon tycker att det är roligt och även så är det väl världens bästa socila träning.




Kommentarer
Postat av: Karlsson

Och svans lång som en boa..! ;D Nej hon är jättefin lilla tjejen. <3

2009-05-20 @ 02:19:27

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0