Dog-fight

Polisen i Mellansverige gjorde i höstas ett tillslag mot en man som hade uppgivits arrangera och bedriva hundlagsmål.
I hans ensliga belägna hem hittades, förutom några pitbulls- och kamphundskorsningar, en soft coated wheaten terrier som kamphundarna "tränat" på. Efter att hunden uppenbarligen hade gjort allt den kunde för att undkomma de brutala överfallen, hade den slängts in i ett mörkt förråd där hans djupa skador ick självläka bäst de kunde.
Ingen hade sett till eller plåstrat om honom. När polisen hittade hunden hade den ingen kind på ena sidan, varför man tvingades avliva den på plats. - Hundsport  5/2009

-
Jag tycker att det är hemskt, vissa idioter borde avrättas. Det var det ena som gjorde mig förbannad när jag läste artikeln, det andra var "kamphundar". Så jävla löjligt, varför skriver de inte de exakta raserna istället , vilken hund som helst kan väl bli en "kamphund" om den tränas tills det ,men alla vet ju vilka raser de refererar till... Blir så less.

På tal om hundar så hittade jag en liten Gall i skogen igår, Gall är en liten golden som tyckte att hemma var tråkigt och istället gett sig ut på en promenad i Hissjö-skogarna. Med lite kärlek från mig så lyckades jag locka fram honom och packa in honom i bilen och lämna av honom till mamma som fick agera detektiv. Jag hade velat vara med men har man bråttom så har man. Efter ett par timmars letande så fick han komma hem igen, slutet gott allting gott.


Kommentarer
Postat av: Anette Pettersson

Hej min granne!'

Här kommer en blogg som jag tror du gillar!

Fint va ?

Kram Anette

2009-05-16 @ 20:01:18
URL: http://www.templefontanas.se
Postat av: Anonym

Hihi...glömde adressen...här kommer den



http://www.iemmasvitahem.blogspot.com/

2009-05-16 @ 20:03:33
Postat av: Karlsson

Det var värst, en liten rymling i hissjöskogarna..? Va hörde den pajsaren hemma då?

2009-05-20 @ 02:05:44

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0