Amor Vincit Omnia

- Kärleken övervinner allt -

Kennlarna i Dunboyne består av ett kallt smutsigt cementgolv. Det droppar från taket så det är alltid blött på cementen och hundarna har svårt att hålla värmen när de inte kan hålla sig torra. Det finns inget mjukt att ligga på och inget dagsljus. Allt är gjort av cement och stål. Atmosfären här inne visar alla tecken på att detta är helvetet på jorden. Hundar som kommer hit släpas in och gnällskriker av olycka och rädsla när de lämnas ensamma i kenneln och ståldörren slår igen bakom dem. Det skär i hjärtat när man bevittnar detta och inte kan göra något. Här har vi sett de olyckligaste hundar man kan tänka sig. En liten genomvåt yorkshireterrier satt uppkrupen i sin matskål för att försöka hålla värmen. Kylan och stressen gör att kilona rasar på hundarna och 5 dagar i denna miljö kan vara mer än en hund klarar av under vintern. Hundarna får inte umgås med andra hundar och får inga promenader. De hundar som avlivas här får aldrig se dagsljus efter att de lämnats in. Att tänka att någon hund får sluta sina dagar så här, känns fruktansvärt och därför har Dunboyne blivit det pound som vi räddar flest hundar ifrån. -www.hundarutanhem.se

Det gör ont i mitt hjärta när jag läser såna här texter och ännu värre är att det på fullt allvar är sant och att många djur har det ännu värre. Tanken att min lilla bebis har suttit där gör mig gråtfärdig och skräckslagen, det är för jävligt!
Den elaka människan som hade henne innan och misshandlade henne och förstörde henne ur vissa aspekter är inte värt ett uns av respekt eller omtanke i mina ögon. Skulle aldrig tveka en sekund om jag hade chansen att göra samma sak tillbaka på honom/henne.

från google.se

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0