12 mars







Turn down the lights
Turn down the bed
Turn down these voices
They're inside my head
Lay down with me
Tell me no lies
Just hold me close
And don't patronize me
Don't patronize me

Spritter i kroppen, hittar ny musik. Pluggar in i öronen för att jag ska kunna förlora mig i allt och mina grannar inte ska tycka att jag är en alldeles värdelös granne. Musik kan inte vara för högt, jag vill känna musiken. Det är en sån terapi i så många lägen.
Min flygrädsla vid starter och landningar försvinner mestadels bara jag får försvinna i min musik. För försvinner gör jag, bara jag vill så kan jag koppla bort verkligheten.

Jag vill påstå att jag lyssnar på det mesta. Olika tider och faser i livet har krävt sin egan genren.
Umgängeskretsar byts och musik med det, nya ögon, nya listor, nya influenser.

Ett försök till ordning och reda bland ina listor gavs upp rätt fort och nu är allt en salig ostrukturerad blandning.
Organiserat kaos. Min term, mitt begrepp.

Sakta men säkert har mycket blivit till mindre kaos och jag tror faktiskt att jag gillar det.
I viss mån är struktur bra, det är skönt för själen när alla måsten stundtals står en upp i halsen.
Sen är jag inte och kommer nog aldrig få det där vidriga fyrkantiga tankarna.
Jag vill inte tappa bort mig själv och enligt mig så känner jag tillräckligt många som gjort det.

Sen är begreppet fyrkantighet och boxheten en definationsfråga.


Inatt ska jag sova ut och vakna med träningsvärk i benen.
Ska bättra på den hela veckan för på lördag är det den 17 mars och 17 mars betyder tight klänning.

Ska måla ett lager till nagellack innan jag kryper ner i nybäddad säng med ett varmt hjärta ♥





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0