24 augusti

Fyra sammetslena vackra hundögon med tunga huvuden i mitt knä, nu är kottarna borta så nu är full fokus på mina underbaringar. Nu ska det bli bra förändringar -alla ledtrådar säger förändra dig nu-

Gjorde mig själv korthårig inatt när tristessen var som värst, nu är mitt hår som en limklump.
Först ska det motioneras sen så ska jag prioritera mitt värdelösa hår en stund innan jobbdags.



Den var en enkel plan, helt från början
Spola tillbaks, helt från början
Från natt och dag eller när det är försent å börja
Men aldrig jag, nä väntar inte med början
Det satte igång det var knappt jag märkte
Från ett till tre, å vakna på det fjärde
Från mitt första steg till där jag nu står
Tiden flög, ännu ett sjukt år

Planeten är för liten och kalendern för begränsad
Å livet lägger slagen som du inte kan parera
Man skrider över isen eller fastnar i leran
Så du må beväpna dig eller kapitulera



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0